Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Elke mens heeft een eigen leerstijl. De ene verwerkt informatie het beste langs het auditieve kanaal, de andere is meer visueel aangelegd. De manier waarop je gegevens opneemt, verwerkt en inprent, kent een organische oorsprong in de werking van beide hersenhelften. Wie linkerhemisferisch beter functioneert, zal kiezen voor een talige verwerking met kernwoorden en samenvattingen. Wie een rechterhemisferische voorkeur heeft, zal liever werken met een schematische voorstelling. Natuurlijk zal de aard van de gegevens medebepalend zijn voor de keuze van de verwerking. Kinderen die bezig zijn met het verwerven van een studiemethode, ondervinden vaak problemen bij de keuze van een leerstijl die tegelijk overeenkomt met hun eigen persoonlijke voorkeur en met de soort leerstof. Ook ouders en leerkrachten maken vaak dat onderscheid niet en begrijpen dus de keuze van de kinderen niet. Na een jarenlange ervaring in het begeleiden van kinderen bij hun zoektocht naar een aangepaste denk- en leerstijl en het toepassen ervan op hun eigen schoolwerk, heeft de auteur haar visie en werkwijze neergeschreven in dit boek. De vier fasen van de zelfinstructiemethode van Meichenbaum dienen als basis bij het oplossen van taken en toetsen en bij het verwerken van leerstof. Zowel de leerkracht in de klas als de ouders thuis zullen voldoende achtergrond, tips en oefenmateriaal vinden om zelf ook kinderen te kunnen ondersteunen bij het verwerven van een goede studie- en denkmethode. Het boek is geschreven voor leerkrachten, ouders, begeleiders en therapeuten en is hoofdzakelijk bedoeld voor het werken met kinderen tussen 10 en 14 jaar.
Intellectuele ontwikkeling --- Kinderen. --- Cognitive psychology --- leerlingenbegeleiding --- leerstijlen --- Educational sciences --- Psychology --- Intellectuele ontwikkeling ; kinderen --- Leerstoornissen ; kinderen --- Studievaardigheden ; secundair onderwijs --- Studievaardigheden ; basisonderwijs --- 691 --- #PBIB:+105.50 --- #KVHB:Studiebegeleiding --- #KVHB:Studiemethode --- Meichenbaum --- denken --- leren leren --- 415.4 --- 450.8 --- Denken --- Lager onderwijs --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Leerprocessen --- Leerstrategieën (Studiewijzers) --- Leren leren --- Meichenbaum, Donald --- Secundair onderwijs --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- Basisonderwijs --- Huiswerk --- Leerstijlen --- Leren --- 37.048 --- Kinderen met leerproblemen --- Leermoeilijkheden --- Studeren --- Studievaardigheden --- 030666.jpg --- Pedagogie en didactiek --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Hulp bij leren --- Hogere geestelijke functies --- Methodiek van het studeren --- (zie ook: Studiemethoden) --- Studiemethoden --- leren --- Kinderen --- Leerproblemen --- Kind --- Studiemethode --- Leerprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- 420 --- leerproblemen --- studeren --- opvoeding --- pédagogie
Choose an application
Studievaardigheden ; basisonderwijs --- Leerlingbegeleiding ; basisonderwijs --- C3 --- handleiding --- lager onderwijs (x) --- leerproces (x) --- studiemethode --- 450.8 --- Informatiebronnen --- Leren leren --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- 475.6 --- 6e leerjaar l.o. --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Handboek/cursus --- Leeromgeving --- leeromgeving --- leren leren (ler) --- leren leren --- 474.9 --- Leren --- Kunst en cultuur --- Methodiek van het studeren --- Informatiekunde --- (zie ook: Studiemethoden) --- Schoolbooks - Didactic material --- 6e leerjaar l.o --- #BSCH: vak : WO - wereldoriëntatie
Choose an application
C3 --- C6 --- handleiding --- lager onderwijs (x) --- leermiddelen --- leerproces (x) --- methodologie --- studiemethode --- 450.8 --- Informatiebronnen --- Leren leren --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- 475.6 --- 4e leerjaar l.o. --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Handboek/cursus --- Leeromgeving --- Documentatiemap --- leren leren (ler) --- 474.2 --- 474.23 --- Leren leren ; basisonderwijs --- 474.9 --- Leren --- Studievaardigheden ; basisonderwijs --- Kunst en cultuur --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Methodiek van het studeren --- Informatiekunde --- (zie ook: Studiemethoden) --- Schoolbooks - Didactic material --- 4e leerjaar l.o --- #BSCH: vak : WO - wereldoriëntatie
Choose an application
C3 --- handleiding --- lager onderwijs (x) --- leerproces (x) --- studiemethode --- 450.8 --- Informatiebronnen --- Leren leren --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- 3e leerjaar l.o. --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 475.6 --- Handboek/cursus --- Leeromgeving --- 3de leerjaar --- lager onderwijs --- leren leren (ler) --- leren leren --- 474.2 --- 474.23 --- Leren leren ; basisonderwijs --- 474.9 --- Leren --- Studievaardigheden ; basisonderwijs --- Kunst en cultuur --- Methodiek van het studeren --- Informatiekunde --- (zie ook: Studiemethoden) --- Schoolbooks - Didactic material --- 3e leerjaar l.o --- #BSCH: vak : WO - wereldoriëntatie
Choose an application
Studievaardigheden ; basisonderwijs --- Leerlingbegeleiding ; basisonderwijs --- C3 --- handleiding --- lager onderwijs (x) --- leerproces (x) --- studiemethode --- 450.8 --- Informatiebronnen --- Leren leren --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- 475.6 --- 5e leerjaar l.o. --- 5e leerjaar lager onderwijs --- Handboek/cursus --- Leeromgeving --- 5de leerjaar --- lager onderwijs --- leren leren (ler) --- leren leren --- 474.9 --- Leren --- Kunst en cultuur --- Methodiek van het studeren --- Informatiekunde --- (zie ook: Studiemethoden) --- Schoolbooks - Didactic material --- 5e leerjaar l.o --- #BSCH: vak : WO - wereldoriëntatie
Choose an application
Study methods --- leren --- studiebegeleiding --- Leren --- Studievaardigheden ; secundair onderwijs --- 371.67 --- 373.5 --- 371.322.6 --- BSO --- leerboeken --- leren leren --- secundair onderwijs --- 450.8 --- schoolboeken --- studiemethoden --- 1e graad b.s.o --- 1e leerjaar B b.s.o --- Bvl b.s.o --- Leren leren --- Studeren --- beroepsonderwijs (ler) --- leren leren (ler) --- Leerstrategieën --- Studiemethoden --- 484.23 --- student-tutoring --- studievaardigheden (ler) --- 371.322.6 Leren studeren --- Leren studeren --- 373.5 Middelbaar onderwijs --- 373.5 Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Middelbaar onderwijs --- Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Methodiek van het studeren --- Schoolbooks - Didactic material --- Secundair onderwijs --- Huiswerk --- Beroepssecundair onderwijs --- Studiemethode
Choose an application
Study methods --- leren --- studiebegeleiding --- Leren --- Studievaardigheden ; secundair onderwijs --- 371.67 --- 371.322.6 --- 373.5 --- leerboeken --- leren leren --- secundair onderwijs --- 450.8 --- schoolboeken --- studiemethoden --- Algemeen secundair onderwijs --- Huiswerk --- Leren leren --- Secundair onderwijs --- Studiemethoden --- 1e graad s.o. --- Studeren --- leren leren (ler) --- Leerstrategieën --- 484.23 --- student-tutoring --- 373.5 Middelbaar onderwijs --- 373.5 Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Middelbaar onderwijs --- Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- 371.322.6 Leren studeren --- Leren studeren --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Methodiek van het studeren --- Schoolbooks - Didactic material --- 1e graad s.o --- departement Lerarenopleiding 07 --- handboeken secundair onderwijs --- Studiemethode
Choose an application
Het doorbreken van het traditionele docentgericht onderwijs vergt andere rollen en vaardigheden. De focus ligt op een didactisch handelen, sterker inhakend op de competenties vande studenten en het zelfstandig leren. Als coach is de docent evenwel een duizendpoot: het draait niet enkel om leerprocessen. Bij de bespreking van portfolio's, bij studieloopbaanbegeleiding en bij persoonlijke ontwikkelingplannen komt ook coaching om de hoek kijken. In dit veelzijdige coachingproces valt een gemeenschappelijk startpunt te onderkennen: de student met zijn intrensieke motivatie, reële verwachtingen, mogelijkheden en beperkingen
Coaching. --- Leerlingbegeleiding. --- Teacher education. Teacher's profession --- HO (hoger onderwijs) --- studentenbegeleiding --- coaching --- Didactics of higher education --- leraren-leerling relatie --- supervisie --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Didactic strategies --- lesgeven --- Lerarenbegeleiding --- Leerlingbegeleiding --- Coaching ; hoger onderwijs --- Competenties ; hoger onderwijs --- 378.012 --- #KVHA:Coaching --- #KVHA:Onderwijskunde --- #KVHA:Studentenbegeleiding --- #KVHB:Hoger onderwijs --- #KVHB:Studiebegeleiding --- coachen --- hoger onderwijs --- studiebegeleiding --- leraren hoger onderwijs --- 371.3 --- 378 --- 489 --- 489.32 --- 489.52 --- Begeleiding(Coaching) --- Coaching --- Communicatie --- Communicatievaardigheden --- Groepsdynamica --- Hoger onderwijs --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Mentoren --- Professionele ontwikkeling --- Studiebegeleiding --- docenten --- doceren --- gesprekstraining --- leerlingenbegeleiding --- reflectievaardigheid --- Coachend lesgeven --- Leraren hoger onderwijs --- Lesgeven --- 489.4 --- 489.52 ) Studiebegeleiding --- Onderwijs --- coachend lesgeven --- hoger onderwijs: didactiek --- studietechnieken --- Begeleid zelfstandig leren --- Hoger onderwijs; Vlaanderen --- Studievaardigheden --- gesprek --- gesprekstechnieken --- leerkracht --- motivatie --- docent --- S20080136.JPG --- Onderwijsresearch: hoger onderwijs --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen --- Hoger onderwijs. Academische studies. Universiteiten --- Hoger onderwijs; algemeen --- België; Hoger ondewijs; politiek, wetgeving en organisatie --- 658.31 --- departement Algemeen 07 --- Onderwijsbegeleiding --- Opvoeding en onderwijs --- Gesprekstechnieken --- Groepsgesprekken --- Doceren --- Leraar hoger onderwijs --- Opvoeding --- Gesprekstechniek --- Groepsgesprek
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|