Narrow your search

Library

Odisee (8)

UCLL (8)

VIVES (8)

Thomas More Kempen (7)

Hogeschool Gent (6)

KU Leuven (6)

AP (4)

KADOC (4)

Thomas More Mechelen (4)

Arteveldehogeschool (2)

More...

Resource type

book (8)


Language

Dutch (8)


Year
From To Submit

2006 (8)

Listing 1 - 8 of 8
Sort by

Book
Een persoonlijke denk- en leerstijl : handleiding voor leerkrachten, begeleiders en ouders
Author:
ISBN: 9033448106 Year: 2006 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Elke mens heeft een eigen leerstijl. De ene verwerkt informatie het beste langs het auditieve kanaal, de andere is meer visueel aangelegd. De manier waarop je gegevens opneemt, verwerkt en inprent, kent een organische oorsprong in de werking van beide hersenhelften. Wie linkerhemisferisch beter functioneert, zal kiezen voor een talige verwerking met kernwoorden en samenvattingen. Wie een rechterhemisferische voorkeur heeft, zal liever werken met een schematische voorstelling. Natuurlijk zal de aard van de gegevens medebepalend zijn voor de keuze van de verwerking. Kinderen die bezig zijn met het verwerven van een studiemethode, ondervinden vaak problemen bij de keuze van een leerstijl die tegelijk overeenkomt met hun eigen persoonlijke voorkeur en met de soort leerstof. Ook ouders en leerkrachten maken vaak dat onderscheid niet en begrijpen dus de keuze van de kinderen niet. Na een jarenlange ervaring in het begeleiden van kinderen bij hun zoektocht naar een aangepaste denk- en leerstijl en het toepassen ervan op hun eigen schoolwerk, heeft de auteur haar visie en werkwijze neergeschreven in dit boek. De vier fasen van de zelfinstructiemethode van Meichenbaum dienen als basis bij het oplossen van taken en toetsen en bij het verwerken van leerstof. Zowel de leerkracht in de klas als de ouders thuis zullen voldoende achtergrond, tips en oefenmateriaal vinden om zelf ook kinderen te kunnen ondersteunen bij het verwerven van een goede studie- en denkmethode. Het boek is geschreven voor leerkrachten, ouders, begeleiders en therapeuten en is hoofdzakelijk bedoeld voor het werken met kinderen tussen 10 en 14 jaar.


Book
Leren leren is... 6e leerjaar.
Authors: ---
ISBN: 903172338X 9789031723386 9789031723393 Year: 2006 Publisher: Averbode Altiora


Book

Book
Leren leren in de 1e graad van het secundair onderwijs.
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9086611419 9789086611416 9789086613670 9086613675 Year: 2006 Publisher: Brugge Die Keure


Book
De docent als coach in het hoger onderwijs
Authors: ---
ISBN: 9001700187 9789001700188 Year: 2006 Publisher: Groningen/Houten Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het doorbreken van het traditionele docentgericht onderwijs vergt andere rollen en vaardigheden. De focus ligt op een didactisch handelen, sterker inhakend op de competenties vande studenten en het zelfstandig leren. Als coach is de docent evenwel een duizendpoot: het draait niet enkel om leerprocessen. Bij de bespreking van portfolio's, bij studieloopbaanbegeleiding en bij persoonlijke ontwikkelingplannen komt ook coaching om de hoek kijken. In dit veelzijdige coachingproces valt een gemeenschappelijk startpunt te onderkennen: de student met zijn intrensieke motivatie, reële verwachtingen, mogelijkheden en beperkingen

Keywords

Coaching. --- Leerlingbegeleiding. --- Teacher education. Teacher's profession --- HO (hoger onderwijs) --- studentenbegeleiding --- coaching --- Didactics of higher education --- leraren-leerling relatie --- supervisie --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Didactic strategies --- lesgeven --- Lerarenbegeleiding --- Leerlingbegeleiding --- Coaching ; hoger onderwijs --- Competenties ; hoger onderwijs --- 378.012 --- #KVHA:Coaching --- #KVHA:Onderwijskunde --- #KVHA:Studentenbegeleiding --- #KVHB:Hoger onderwijs --- #KVHB:Studiebegeleiding --- coachen --- hoger onderwijs --- studiebegeleiding --- leraren hoger onderwijs --- 371.3 --- 378 --- 489 --- 489.32 --- 489.52 --- Begeleiding(Coaching) --- Coaching --- Communicatie --- Communicatievaardigheden --- Groepsdynamica --- Hoger onderwijs --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Mentoren --- Professionele ontwikkeling --- Studiebegeleiding --- docenten --- doceren --- gesprekstraining --- leerlingenbegeleiding --- reflectievaardigheid --- Coachend lesgeven --- Leraren hoger onderwijs --- Lesgeven --- 489.4 --- 489.52 ) Studiebegeleiding --- Onderwijs --- coachend lesgeven --- hoger onderwijs: didactiek --- studietechnieken --- Begeleid zelfstandig leren --- Hoger onderwijs; Vlaanderen --- Studievaardigheden --- gesprek --- gesprekstechnieken --- leerkracht --- motivatie --- docent --- S20080136.JPG --- Onderwijsresearch: hoger onderwijs --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen --- Hoger onderwijs. Academische studies. Universiteiten --- Hoger onderwijs; algemeen --- België; Hoger ondewijs; politiek, wetgeving en organisatie --- 658.31 --- departement Algemeen 07 --- Onderwijsbegeleiding --- Opvoeding en onderwijs --- Gesprekstechnieken --- Groepsgesprekken --- Doceren --- Leraar hoger onderwijs --- Opvoeding --- Gesprekstechniek --- Groepsgesprek

Listing 1 - 8 of 8
Sort by